Een goede herinnering aan de overledene

Vaak ligt er bij een uitvaart een condoleanceregister klaar. Dit is een boekje waar alle mensen die op de uitvaart komen van de overleden persoon een stukje in kunnen schrijven. Vaak hebben de nabestaanden van de overleden persoon veel steun aan deze berichten. Hier kan namelijk in staan hoeveel de andere mensen met ze meeleven en hoeveel de andere mensen de overleden persoon gaan missen. Het maken van dit boek voor de nabestaanden wordt ook wel een memori genoemd. Het is natuurlijk aan de nabestaanden zelf of ze dit willen doen of niet.

Een online condoleanceregister

Omdat we in een tijd leven waarin veel verschillende dingen via het internet gaan kan het ook zo zijn dat de nabestaanden hebben gekozen voor een online condoleanceregister. Hierbij kunnen mensen op het internet na de uitvaart een berichtje achterlaten wat ze ervan vonden. Hier kunnen ze dan ook bijvoorbeeld ook een mooie herinnering achterlaten die ze met de overleden persoon hebben meegemaakt. Dit kan dan weer nieuwe herinneringen ophalen bij de directe nabestaanden van de overleden persoon, waar zij dan op dat moment ook weer steun uit kunnen halen. Het is daarom ook erg belangrijk om te blijven praten over de overleden persoon.

Hoe werkt het online?

Als je hebt besloten om gebruik te maken van de online memori bij Barbara uitvaart, krijgen alle nabestaanden en bezoekers van de uitvaart een unieke link. Via deze link kunnen zij dus hun eigen bericht achterlaten over de overledene, maar ook over hoe ze de uitvaart vonden en wat ze er mooi aan vonden.