Alles dat je moet weten over een NOGEPA training

Bedrijven die zich bezighouden met het opsporen en winnen van olie en gas, dienen eerst een NOGEPA training te volgen. Een NOGEPA training is verplicht om de veiligheid van de werknemers te waarborgen. Er bestaat namelijk altijd een kans op gevaarlijke situaties. Door deze training te volgen worden de werknemers zo goed mogelijk voorbereidt op alle mogelijke situaties. In dit artikel leg ik uit wat je moet weten over een NOGEPA training.

Waar staat NOGEPA voor?

NOGEPA is een afkorting dat staat voor Nederlandse Olie en Gas Exploratie en Productie Associatie. Dit is een vereniging van alle bedrijven die een vergunning hebben om olie en gas te winnen in het Nederlandse deel van de Noordzee. In totaal zijn er dertien bedrijven in Nederland die over zo’n vergunning beschikken.

Waarvoor dient een NOGEPA training?

Een NOGEPA certificering is verplicht voor een bedrijf om gas en olie op te mogen sporen. Voor de certificering dient een bedrijf aan alle regels en richtlijnen van NOGEPA te voldoen. Eén van de regels is dat alle werknemers binnen het bedrijf een gecertificeerde en goedgekeurde training dienen te volgen. Er zijn verschillende bedrijven die een NOGEPA training aanbieden. Eén van die bedrijven is FMTC Safety.

Wat houdt de training in?

Tijdens de NOGEPA training komen er verschillende aspecten aanbod. Zo leer je onder andere alle gevaren kennen die mogelijk komen kijken bij het opsporen of winnen van olie en gas, hoe er gehandeld dient te worden in noodsituaties en een EHBO cursus. Alle aspecten die aanbod komen dienen om de veiligheid van alle werknemers te waarborgen. Het is niet alleen verplicht om te volgen, maar het is ook nog eens van wezenlijk belang.

Wil je graag dat jouw werknemers een NOGEPA training gaan volgen? Dan raad ik het aan om een kijkje te nemen op https://fmtcsafety.com/nl.