Wat kost een gemiddelde crematie?

Is onlangs een dierbare van u overleden? En is het nu aan u de taak om de uitvaart te verzorgen? Dan is het goed voor te stellen dat deze lastige taak veel tijd en energie vraagt. Het is niet eenvoudig om midden in het rouwproces een uitvaart te moeten verzorgen. U heeft waarschijnlijk heel andere dingen aan u hoofd, maar toch moet het gebeuren. Wat daarom heel fijn kan zijn, is een samenwerking met een uitvaartverzorging zoals Meride. Zij hebben veel ervaring met het regelen van een crematie of begrafenis en kunnen je daarom goed helpen. Ben je benieuwd hoe het precies zit met de crematie kosten of wil je graag weten wat er allemaal komt kijken bij het regelen van een uitvaart? Lees dit artikel dan zeker nog even verder en wij vertellen je alles wat je moet weten.

Een crematie regelen

Tegenwoordig wordt steeds vaker gekozen voor een crematie, in tegenstelling tot een begrafenis. Vaak laat de overledene bepaalde wensen achter met betrekking tot de uitvaart, maar het wil ook weleens voorkomen dat dit niet het geval is. Het is dan aan de nabestaanden om te bepalen hoe de uitvaart eruit moet komen te zien. Zeker in dit laatste geval wordt vaak gekozen voor een crematie. De reden? In de meeste gevallen liggen de kosten van een crematie lager dan die van een begrafenis. De prijzen voor een crematie starten al vanaf een kleine € 2.000,- en kunnen oplopen tot een bedrag naar keuze. Je kunt het zo gek maken als je zelf wilt, maar dat hoeft natuurlijk niet wanneer je een beperkt budget hebt. Bij Meride werken ze met verschillende pakketten. Neem bijvoorbeeld het goedkoopste pakket ‘Sober’ van een kleine € 2.000,- euro, maar er is ook een basispakket van een kleine € 4.000,-, en dit loopt op tot een exclusief pakket van krap € 9.000,-.

Afbeeldingsresultaat voor urn