Het regelgesprek bij Barbara uitvaart

Als een dierbare overlijdt is dit erg vervelend. Je gaat dan namelijk een zware periode tegemoet en je weet niet altijd wat je kunt verwachten in deze periode. Daarom is het belangrijk dat je genoeg steun hebt in deze periode. Een organisatie die je in deze tijd in kunt schakelen is een uitvaart organisatie. Zij hebben verstand van de dingen die geregeld moeten worden in deze periode. Hierdoor zul je iets beter en relaxter deze moeilijke tijd doorkomen. Voordat je bij Barbara uitvaart kunt beginnen is het wel belangrijk dat je een gesprek aangaat.

Een regel gesprek

In dit gesprek probeert de uitvaart organisatie de nabestaanden een beetje te leren kennen. Wie zijn deze mensen en waar kunnen zij mee geholpen worden? In dit gesprek worden ook alle zaken rondom de uitvaart besproken. Daardoor zou dit gesprek ook ongeveer 1,5 a 2 uur duren. Dit is vaak zwaar voor de nabestaanden en daarom kan het erg verstandig zijn om iemand mee te nemen naar dit gesprek. Kom hier dus vooral niet alleen naar toe. De beslissingen hoeven gelukkig nog niet in dit gesprek genomen worden. Neem hier dan ook gerust de tijd voor die je nodig hebt.

Heb je nog wensen?

Het kan natuurlijk voorkomen dat de overleden persoon bepaalde wensen had voor zijn of haar uitvaart. Dit regel gesprek is dat het moment om dit aan te kaarten bij de organisatie. Dan kunnen zij hier rekening mee houden. Als je later nog op iets komt, kun je dit doorgeven aan de organisatie.