Help! Wat te doen na een overlijden?

Wanneer een dierbaar familielid komt te overlijden is het aan de nabestaanden om als eerst actie te ondernemen. Al direct na het overlijden dienen er een aantal zaken geregeld te worden en moeten bepaalde mensen en instanties worden ingelicht. Maar, dat is nog niet alles. Er wordt veel verwachten van de naaste familie van iemand die onlangs is overleden. Zij zitten nog midden in het rouwproces en zijn nog bezig met het verwerken van dit vreselijke verlies, maar worden ook direct al aan het werk gezet om van alles en nog wat te regelen. Het is goed voor te stellen dat je hier moeite mee hebt omdat je je niet goed kunt concentreren. Raadpleeg daarom een uitvaartverzorging om je hierbij te helpen. Zij staan voor je klaar en kunnen dankzij hun vele ervaring snel handelen om alles zo snel mogelijk voor elkaar te krijgen.

Volg deze checklist

Wanneer iemand komt te overlijden dient allereerst de huisarts geïnformeerd te worden. Vervolgens neem je contact op met de uitvaartverzorging en maak je de keuze of je je dierbare thuis wilt opbaren of in het uitvaartcentrum. Daarnaast is het belangrijk om te informeren of er een donorcodicil is en vanzelfsprekend dienen danste familieleden, vrienden en kennissen geïnformeerd te worden. Wanneer dit alles is geregeld kun je samen met de uitvaartverzorging aan de slag gaan met het regelen van de gehele uitvaart. Ook hiervoor kun je gebruik maken van een checklist. Maar let wel op, een uitvaart is erg persoonlijk en het is niet zo dat je aan de hand van een lijst de gehele uitvaart kunt verzorgen. Wel kun je dit gebruiken als leidraad om er zeker van te zijn dat je geen belangrijke details vergeet of over het hoofd ziet.

Afbeeldingsresultaat voor uitvaart bloemen