Waar moet je op letten bij het kiezen van een zorgverzekering voor jongeren?

zorgverzekering

Ben jij al 18 geworden? En moet jij ook voor het einde van het jaar de keuze maken bij welke zorgverzekeraar jij je gaat inschrijven? Dat is een lastige keuze. Jongeren stellen vaak andere eisen aan hun zorgverzekering dan ouderen. Een goede dekking voor fysiotherapie, huisarts en brillen is dan belangrijk. Jongeren zijn over het algemeen gezonder dan ouderen, en kunnen hierdoor gemakkelijk besparen op hun zorgverzekering.

Besparen voor jongeren

Jongeren zijn nou eenmaal gezonder dan ouderen, en kunnen daardoor ook veel besparen op de zorgverzekering. Zo zijn er ook bepaalde zorgverzekeringen voor jongeren. Je kunt bijvoorbeeld vrijwillig je eigenrisico verhogen, wat als gevolg heeft dat de premie naar beneden gaat. Wanneer je gezond bent zou je in geval van nood het bedrag zelf kunnen betalen. Als tweede moet je gaan kijken of jij het noodzakelijk vindt om een aanvullende verzekering af te sluiten. Wanneer jij bijvoorbeeld een gezond gebit hebt en 1 of 2 keer per jaar op controle komt, dan kan de aanvullende verzekering niet uit.
Ben jij van plan om een aanvullende verzekering af te sluiten voor brillen en lenzen? Dan betaal je ongeveer 10 euro per maand extra. De vergoeding is ongeveer 100 tot 200 euro eens in de twee of drie jaar.
Fysiotherapie afsluiten? Zodra jij geen vaste klant bent, kan het beter uit om de paar sessies zelf te betalen.

Korting op je zorgverzekering

Zorgverzekeraars kunnen nog wel eens kortingen weggeven. Omdat zij ook inzien dat jongeren gezond zijn. Als jongere heb je namelijk vaak recht op zorgtoeslag. Jongeren en oververzekeren, hoe zit dit?
Vaak zonder dat jongeren het weten zijn ze vaak over verzekerd, dit kost ze onnodig geld. Jongeren kiezen sneller voor een uitgebreide verzekering dan een lage premie. Waar ook veel naar gekeken wordt is welke zorgverzekering hun ouders hebben. Veel jongeren nemen deze vaak ook, zonder naar de kosten te kijken. Een tip van ons, ga goed na welke zorg je werkelijk nodig hebt en stem dit af. Op die manier heb jij straks de goedkoopste zorgverzekering van 2020!

Continue Reading

4 stappen die helpen bij het kiezen van een zorgverzekering

zorgverzekering

Tot het einde van het jaar kun jij nog overstappen op een andere zorgverzekering. Allerlei vragen gaan er door je hoofd: ben ik nog wel goed verzekerd voor het aankomende jaar? Kan ik misschien een goedkopere verzekering afsluiten? Allerlei vragen waar je zelf het beste antwoord op kunt geven. Wij helpen je een handje door middel van deze stappen.

Stap 1: welke zorg heb je nodig?
Allereerst is het belangrijk om te bepalen welke zorg je verwacht nodig te hebben het aankomende jaar. Verwacht je veel naar de fysio te moeten, omdat je de laatste tijd wel last van je rug hebt? Of heb je vaak wat met je tanden? Dan kan het handig zijn om eens te denken aan een aanvullende zorgverzekering. Zo kun je zelf korting krijgen op je premie door je eigen risico te verhogen. Doe dit alleen wanneer je eigenlijk nooit gebruik maakt van je eigen risico en wanneer je dit ook niet verwacht te gaan doen het aankomende jaar.

Stap 2: Zorgverzekeraars vergelijken
Wanneer het voor jou duidelijk is welke zorg jij nodig hebt, kun je verschillende zorgverzekeringen met elkaar vergelijken. Op die manier kom je erachter welke het beste bij jou past. Maak voor jezelf een top 3 en beschrijf de voor- en nadelen van die zorgverzekering. Maak een goed overwogen beslissing, want wanneer het nieuwe jaar is begonnen kun je niet meer veranderen.

Stap 3: Stel eventuele vragen aan de zorgverzekeraar
Kom je er niet helemaal uit met de vergelijkingswebsites? Of heb je toch nog een aantal onduidelijkheden waar je wat meer informatie over wilt hebben? Dan kun je gerust de desbetreffende zorgverzekeraar even bellen met je vragen. Daar zitten specialisten waar je altijd terecht kunt voor je vragen.

Stap 4: De keuze is gemaakt, tijd om over te stappen
Heb je een keuze gemaakt? Dan is het tijd om over te stappen naar een andere zorgverzekering. Het kan natuurlijk ook voorkomen dat je het voordeligst bent om bij je huidige zorgverzekering te blijven. In dat geval hoef je natuurlijk niets te doen. Ga je wel overstappen? Dan wordt het uitschrijven bij je huidige zorgverzekering vaak geregeld door je nieuwe zorgverzekering.
We hopen je op deze manier een beetje op weg te hebben geholpen voor het kiezen van de beste zorgverzekering voor jou.

Continue Reading

Wat is het ketogeen dieet?

Het ketogeen dieet heeft zich de afgelopen jaren omhoog gewerkt als 1 van de populairste dieetvormen. Wat een dieet populair maakt is de effectiviteit van het dieet en de mate waarin het dieet goed vol te houden is. Het ketogeen dieet voldoet ruimschoots aan deze criteria. Lees snel verder en ontdek waarom.

Hoe ziet het dieet eruit

Indien je bekend bent met het koolhydraatarme dieet dan zal je zien dat er veel overeenkomsten zijn. Koolhydraten maken plaats voor vetten. Waar je bij het koolhydraatarme dieet nog enige ruimte is voor koolhydraatbronnen gaat het ketogeen dieet hierin nog een stapje verder. Bij het ketogeen dieet zal slechts 5% van je calorieën afkomstig zijn uit koolhydraten. Ongeveer 75% zal uit vetten bestaan en de overige 20% uit eiwitten.

Het klinkt heel tegenstrijdig: vetten eten om vet te kunnen verliezen. En toch werkt het. En niet zo’n klein beetje ook. Om dit goed te kunnen begrijpen is inzicht nodig in de manier waarop het lichaam met de 3 macronutriënten omgaat. De macronutriënten zijn koolhydraten, vetten en eiwitten.

In ons Westerse dieet bestaat normaal gesproken onze voeding voor ongeveer de helft uit koolhydraten. Koolhydraten zijn de voorkeursbrandstof voor ons lichaam. Het kost het lichaam maar weinig energie om er energie uit te kunnen halen. Door middel van verteringsenzymen worden de koolhydraten afgebroken tot glucose. Via de dunne darm wordt de glucose aan de poortader afgegeven en komt de glucose in de bloedbaan terecht. In de spieren en de lever worden de koolhydraten opgeslagen in de vorm van glycogeen. Het grote voordeel van glycogeen is dat de spieren direct de beschikking hebben over energie op de plek waar dat nodig is (in de spieren).

Helaas zijn koolhydraten ook weer niet de perfecte energiebron. De opslagcapaciteit van ons lichaam is namelijk maar beperkt. We kunnen voor ongeveer 12 uur aan energie opslaan in onze glycogeenvoorraden, indien we niet aan het sporten zijn of zware arbeid verrichten.

Indien we meer koolhydraten eten dan we kunnen opslaan dan zullen deze, in de lever, omgezet worden in vet waarna het als vet bewaard wordt. Omdat we in onze huidige samenleving vaak meer koolhydraten eten dan we kunnen opslaan is te zien dat steeds meer mensen te kampen krijgen met overgewicht. Momenteel heeft in Nederland meer dan 50% van de bevolking overgewicht of obesitas. Dit is een trend die eind jaren 70 is ingezet en alleen maar verder accelereert.

Koolhydraten hebben nog een ander nadeel. Ze verhogen de bloedglucose. Indien de bloedglucose verhoogt is dan maakt het lichaam insuline aan om de glucose in de cellen te kunnen opnemen. Het hormoon insuline heeft echter nog meer functies in het lichaam. Eén van deze functies is het opslaan van vet. Dit is goed te zien bij mensen met diabetes type 2 en insuline moeten spuiten. Op de plekken waar ze de insuline inspuiten krijgen ze onder de huid vetophopingen.

Het vet wat opgeslagen wordt in het lichaam dient als brandstofreserve. Omdat we heel de dag door koolhydraten eten hoeft het lichaam deze reserves nooit aan te spreken. Het verbranden van koolhydraten (suikers) is ook een totaal ander fysiologisch proces dan het verbranden van vetten. Het lichaam verbrand liever geen vetten en heeft moeite met de omschakeling naar vetverbranding.

Met het ketogeen dieet ga je (bijna) alleen nog maar vetten eten. Dit heeft een aantal gunstige effecten waardoor je gaat afvallen. Op de eerste plaats hebben vetten geen effect op de bloedglucose en daarmee de aanmaak van insuline. Omdat door het eten van vetten geen insuline wordt aangemaakt krijgt het lichaam ook het signaal om vet op te gaan slaan niet.

Een ander voordeel is dat het eten van vetten voor veel meer verzadiging zorgt dan het eten van koolhydraten. Snelle koolhydraten zoals die afkomstig van toegevoegde suikers en geraffineerde koolhydraten hebben juist een heel hoge dooreet factor. Denk maar aan een pakjes koekjes wat je open maakt. Zodra je hiervan begint te eten is het nog maar moeilijk om te stoppen met eten. Bij vetten heb je geen last van dit effect, sterker nog, indien je vetten eet dan stop je vanzelf met eten zodra je genoeg calorieën binnen hebt. Door dit effect is het dan ook helemaal niet nodig om calorieën te tellen als je het ketogeen dieet volgt.

Het lichaam verbrand liever koolhydraten dan vetten. Door vrijwel geen koolhydraten meer te eten wordt het gedwongen om vetten te gaan verbranden. Deze omschakeling kan meerdere dagen tot 2 weken in beslag nemen. Na 2 weken zou het lichaam uiterlijk helemaal overgeschakeld moeten zijn op vetverbranding. Deze omschakeling is eigenlijk het enige lastige van het ketogeen dieet. Je kan dan de keto griep krijgen, wat er op neerkomt dat je gedurende enkele dagen last kan krijgen van griepachtige verschijnselen.

Zodra het lichaam is omgeschakeld naar het verbranden van vetten dan wordt het echter extreem efficiënt in het verbranden van vetten. Het lichaam verandert dan in een echt vetverbrandingsmachine. De brandstof die het lichaam dan gebruikt zijn ketonen. Vandaar de naam ketogeen dieet. De naam refereert naar de brandstof waar het lichaam dan op draait. De spieren en de hersenen maken dan gebruik van ketonen. Ketonen zijn een afvalproduct wat vrijkomt als vetten worden verbrand.

Bij een ketogeen dieet eet je nog wel een beperkte hoeveelheid koolhydraten. Deze zullen echter niet afkomstig zijn uit typische koolhydraatbronnen zoals aardappelen, rijst en pasta maar van groenten. Het is namelijk wel belangrijk dat je bij het ketogeen dieet groenten eet. Dit zorgt ervoor dat de darmen goed blijven werken en de lever afvalstoffen, die vrijkomen door het afvallen, via de ontlasting kan afvoeren.

Continue Reading

Is fysiotherapie de oplossing?

gezond advies fystiotherapie

Veel mensen kampen met lichamelijke klachten waar ze dag in en dag uit mee rondlopen. Fysiotherapie wordt al vaak aangeraden wanneer je klachten ervaart tijdens het bewegen. Misschien is fysiotherapie ook een oplossing voor u?

Wat is fysiotherapie?

Fysiotherapie is een behandelmethode die gefocust is op klachten aan je spieren, gewrichten, zenuwen en banden. Dit wordt ook gezien als het bewegingsapparaat van je lichaam. Wanneer je naar een fysiotherapeut gaat, wordt er eerst gekeken naar je lichaam. Elk lichaam is anders en ook elke klacht verschilt. Tijdens de eerste afspraak stelt de fysiotherapeut dus vast wat de blessure is, en daarna stelt die een behandelplan op. In het behandelplan staat een gezondheid advies van de fysiotherapeut. Dit is een plan waarin staat wat je wel en niet moet doen zodat de klacht wordt verholpen. Dit kan doormiddel van een aantal afspraken bij de fysiotherapeut waar je langs komt om te trainen. U krijgt dan een aantal oefeningen waardoor u langzamerhand de plek van de blessure traint waardoor het uiteindelijk weg gaat. Dit komt omdat je de spier weer aansterkt. Er zijn veel verschillende specialisaties in fysiotherapie. Wanneer je last hebt van bijvoorbeeld je rug, kan je terecht bij een specialist hiervoor.

Betrouwbaarheid

Het is belangrijk om een betrouwbare fysiotherapie te vinden die met respect omgaat met je lichaam. Je moet namelijk in alle rust kunnen herstellen. Wanneer er te hard wordt getraind of de oefeningen zijn te zwaar kan er overbelasting plaatsvinden. Dit kan er voor zorgen dat de blessure nog erger wordt en het herstelproces nog langer gaat duren. Om een betrouwbare fysiotherapeut te vinden zou je altijd kunnen vragen naar de certificaten van een fysiotherapeut. Fysiotherapeuten kunnen namelijk een aantal certificaten halen om hunzelf te verbeteren en dit is ook een aanduiding voor betrouwbaarheid. Wanneer een fysiotherapeut in het bezit is van diverse certificaten, kun je er van uit gaan dat het een professionele fysiotherapeut is die voorzichtig omgaat met uw lichaam. Fysiotherapie Glanerbrug is een goed voorbeeld van een betrouwbare fysiotherapie.

Continue Reading

Een uitvaart in Amsterdam verzorgen

Bent u onlangs een dierbare uit Amsterdam verloren? En is het aan u om de uitvaart in deze regio te regelen? Dan is het goed voor te stellen dat deze lastige taak veel van u vraagt. Zelf zit u waarschijnlijk midden in het rouwproces en dat maakt het ook niet veel makkelijker om het te regelen. Het is daarom helemaal geen slecht idee om hulp te vragen aan een uitvaartverzorging of uitvaartzorg zoals Meride. Zij bieden persoonlijke hulp en helpen u zo goed mogelijk om de uitvaart tot in de puntjes te verzorgen. Een samenwerking aangaan biedt veel voordelen, omdat u alle lastige taken uit handen kunt geven. Hierdoor kunt u zich focussen op de dingen die voor u belangrijk zijn en waar u anders waarschijnlijk niet aan toe zou komen.

Meride uitvaartverzorgers staan voor u klaar

Omdat Meride in heel Nederland actief is, zijn er ook tal van uitvaartverzorgers in de buurt van Amsterdam. Wanneer uw dierbare in deze regio heeft gewoond, is het goed voor te stellen dat hij of zij ook hier begraven of gecremeerd wil worden. Bent u zelf niet bekend in deze regio? Dan wordt het ook een stuk lastiger om hier een complete uitvaart te verzorgen. Gelukkig kan een Amsterdamse uitvaartzorg je te hulp schieten. Zij kennen de regio op hun duimpje en hebben veel contacten die zij kunnen raadplegen.

Waar moet ik zoal aan denken?

Weet u niet precies wat er allemaal komt kijken bij een uitvaart? Dan hoeft u zich daar ook niet druk om te maken. De uitvaartspecialisten van Meride zorgen ervoor dat overal aan wordt gedacht en dat geen detail wordt vergeten. U hoeft zich alleen te focussen op de taken die voor u van groot belang zijn. Al het andere kunt u overlaten aan de specialisten.

Gerelateerde afbeelding

Continue Reading

Vier eenvoudige manieren om jouw focus te vergroten

Wat lichamelijke oefeningen doen voordat je aan een belangrijke opdracht begint en van tevoren goed slapen (of een dutje doen wanneer je moe bent) kan je helpen om je focus te verbeteren. Er zijn nog verschillende andere manieren om je concentratie te vergroten.

Vaak hoor je intelligente mensen klagen over wat ‘hersenmist’ wordt genoemd. Een hersenmist is wanneer je hersenen vol zitten met veel dingen en je schijnbaar niet in staat bent om je afzonderlijk op elk item te focussen. Mensen met hersenmist vergeten gemakkelijk dingen, hebben moeite om nieuwe opdrachten te begrijpen en verliezen zelfs de focus wanneer ze taken uitvoeren, die ze normaal zonder na te denken doen. Wanneer je hersenen hiervan last hebben, ben je afgeleid en omdat je afgeleid bent, heb je problemen met het correct uitvoeren van de taken.

Dit gebrek aan focus kan leiden tot een verminderde productiviteit, sociale en werkgerelateerde problemen en omdat je hersenen niet optimaal functioneren tot verminderde hersenfuncties. Dus hoe los je dit gebrek aan concentratie op? Hier zijn enkele tips, die je kunnen helpen om de focus te vergroten:

  1. Pak een ​​pen en een stuk papier en noteer al je taken. Noteer vervolgens voor elke taak in je lijst wat je moet doen om het af te maken (bijvoorbeeld bel X, reserveer locatie Y, praat de teamleden bij). Werk de taken één voor één af en markeer ze allemaal op je lijst als je klaar bent. Het hebben van een schriftelijke lijst om te raadplegen, helpt je hersenen om gefocust te blijven. Uiteindelijk zullen je hersenen zichzelf opnieuw programmeren om taken op deze manier te voltooien zonder hieraan herinnerd te hoeven worden.

 

  1. Eet gezond. Jouw dieet kan de concentratie beïnvloeden. Onderzoeken hebben aangetoond dat wanneer je je vet- en suikerinnames verlaagt (tot minder dan gemiddeld of gemiddeld), je hersenen beter functioneren.

 

  1. Drink veel water. Uitdroging kan ervoor zorgen dat je hersenen traag gaan werken.

 

  1. Doe het kalm aan met alcoholische dranken. Klinisch is bewezen dat een overmatige alcoholinname schade aan de hersenen, de lever en de nieren kan veroorzaken.

Voor concentratiepillen om je focus te verhogen, bezoek de site van Blokpil.nl.

 

Eat, Salad, Cucumbers, Food, Tomatoes, Mixed, Water

Continue Reading

Concentratie verbetert geheugen – Kom in de stemming met de juiste ademhaling

In onze zoektocht naar het verbeteren van onze geheugen hebben we het belang van concentratie bekeken en de rol die het speelt in het succesvol opslaan van informatie. Concentratie is een bijzondere mindset die de mogelijkheid biedt om afleidingen te verminderen terwijl je je focust op gegevens die je in je geheugen wilt opnemen. Maar veel van ons kunnen niet simpelweg met hun vingers knippen om dan geconcentreerd te zijn. We hebben daarbij hulp nodig. Een van de trucs om je snel op het juiste spoor te zetten of om in de juiste stemming te komen voor concentratie is door middel van een ademhalingsoefening.

Adem langzaam en diep in waarbij je in gedachten tot vijf telt, stop en houd je adem in terwijl je weer tot vijf telt. Adem langzaam uit waarbij je nogmaals tot vijf telt, stop weer en houd je adem in voor weer vijf tellen. Start de cyclus en herhaal deze enkele malen. Je voelt een rustgevende stemming over je heen komen. De snelheid waarmee je inademt en uitademt mag je zelf bepalen en is afhankelijk van je fysieke conditie. Je krijgt hetzelfde rustgevende effect van het ontspannen van de geest voor betere concentratie met een snel of langzaam tellen. Experimenteer om te kijken wat het beste voor je werkt. Nu dat je wat ruis uit je geest hebt verwijderd met de ademhalingsoefening ben je gereed om jezelf helemaal in concentratie te brengen en je te focussen op de informatie die je in je geheugen wilt opslaan.

Wees je ervan bewust dat de ademhalingsoefening helpt bij het tot rust brengen van de actieve geest en deze kan altijd gebruikt worden als je meer concentratie nodig hebt, of dat nu voor geheugenplaatsing of andere dingen is. Je kunt de ademhalingsoefening overal en altijd oefenen omdat je geen speciale apparatuur nodig hebt om deze oefening uit te voeren. Oefening baart kunst en voordat je weet kun je snel in je concentratiemodus komen. Dit gaat je zeker helpen in het verbeteren van je geheugen. Een goede manier om je efficiëntie in de ademhalingsoefening te testen is om deze te oefenen op een drukke plek. Kijk hoeveel geluid je kan blokkeren terwijl jij je focust op je taak. Kijk hoe goed je de ruis uit je omgeving kunt reduceren of compleet kunt elimineren. Drukke restaurants zijn hiervoor uitstekende geschikt.

Als je brein in de stemming is om een taak uit te voeren en het ook zodanig reageert heb je een belangrijke stap gemaakt. Geeft niet op, zorg dat je zo vaak mogelijk in de juiste stemming geraakt en kijk hoe goed je je geheugen ontwikkeld door middel van goede concentratie. Dit zal je zeker zelfvertrouwen geven in het controleren van je geheugeninspanningen.

Woman, Happiness, Sunrise, Silhouette, Dress, Beach

Continue Reading

Drie Gemoedstoestanden

Mindfulness

Mijn gemoedstoestand is belangrijk voor mijn ervaring van het leven, daardoor is de gemoedstoestand die ik kies net zo belangrijk voor mijn ervaring van een ideaal leven. Zoals altijd heb ik drie keuzes:

1. Mindfulness is voorzichtig zijn.

Voorzichtigheid is een oplossing voor een problematisch leven.

Mindfulness is een oplossing voor het beheersen van al mijn problemen.

Mindfulness creëert een volle geest.

Een volle geest zit vol met oplossingen voor een potentieel problematisch leven.

Dit wordt uiteindelijk een probleem omdat, hoe meer ik mij richt op mijn problemen, des te meer problemen ik krijg, te meer oplossingen ik nodig heb en hoe mindfuller ik word.

Uiteindelijk zit mijn geest zo vol dat het moeilijk is om de beste keuze te herkennen.

Overladen door entropie is mijn geest niet langer vrij om zijn doel te bereiken.

Het doel van mijn geest is het weten in welke richting mijn pad leid om vrij van geest te zijn om mijn pad te volgen.

2. Mindlessness is een dualiteit van mindfulness.

Het is een gemoedstoestand waarin de geest minder dominant is door balans met lichaam & emotie.

Wanneer mijn bewustzijn in balans is met mijn onderbewuste geest en in evenwicht is met mijn super-bewuste geest, dan verbind ik mij met mijn innerlijke richting en kracht.

In isolatie en afzondering wordt mijn bewuste geest gebombardeerd door positieve & negatieve keuzes.

Te veel keuzes en ik heb mindfulness nodig om die effectief te managen.

De chaos van te veel keuzes creëert de uitdaging van de kans op falen.

Mindlessness maakt helderder denken mogelijk.

Het geeft de keuze om een achteloze idioot te zijn of een achteloos genie.

Mijn genie toont zich wanneer ik minder geest gebruik en meer hart.

3. Mindfreeness is niet het vrij zijn van de geest.

Het gaat om minder slaaf te zijn van de geest.

Mindfreeness is het vrij zijn van de dualiteit van mindlessness & mindfulness.

Het is het vrij maken van de geest van het keuzeproces door het overwinnen van de dualiteit die keuze toestaat.

Wanneer mijn keus een proces wordt is het niet langer vrij, maar een slaaf van het keuze proces.

Keuzevrijheid maakt het mogelijk om vrij te kiezen of de vrijheid om een slaaf van mijn keuzes te zijn.

Kiezen voor mindfreeness is het accepteren van waar mijn keuze op valt.

Mindfree zijn is de toegang tot Acceptatie.

Continue Reading

Hou er een herinnering aan over!

De uitvaart is vaak een dag waar we niet aan terug willen denken. Het wrijft er namelijk vaak in dat de persoon er niet meer is. Toch is het voor veel mensen fijn om toch de uitvaart terug te kunnen zien of er een herinnering aan te hebben. Het is namelijk toch de laatste herdenking aan de overleden persoon. Hier hebben jij en de andere nabestaanden geprobeerd om een mooi laatste afscheid te creëren voor jullie zelf en natuurlijk de andere nabestaanden. Ook kun je op een andere manier herinneringen creëren van de uitvaart.

Maak een memori

Een memori is een soort van boek waar alle mensen die op de uitvaart iets kunnen zetten voor de directe nabestaanden. Hierbij kun je dan bijvoorbeeld denken aan dat mensen jullie condoleren of dat ze jullie sterkte wensen in deze moeilijke tijd. Het is namelijk voor sommige mensen erg fijn om te zien welke mensen er nog wel voor ze zijn en welke mensen achter ze staan in deze moeilijke tijd.

Twee verschillende soorten

Als eerste kun je een memori maken in de vorm van een boek. Hierbij kun je denken aan dat er bij de uitgang van de uitvaart een boek ligt waar je persoonlijk iets in kunt zetten. Ook kun je, via bijvoorbeeld de digitale rouwkaart, een link meesturen waar mensen online hun berichtje achter kunnen laten voor de directe nabestaanden. Het is dus maar net wat jullie als familie en nabestaanden fijner vinden. Overleg dit dan alleen wel met de uitvaartorganisatie!

Continue Reading

Een herinnering aan de uitvaart

De uitvaart van een dierbaar persoon die dicht bij je stond is nooit leuk om mee te maken. Toch is het wel iets wat je wilt herinneren omdat dit het laatste moment is waarbij jij deze persoon in je herinnering hebt. Het herinneren van de uitvaart kan op verschillende manieren gebeuren, maar het is voornamelijk belangrijk dat het mooi gebeurt. Je wilt namelijk wel goed en mooi kunnen zien hoe deze dag verliep en wat mensen er van vonden. Hieronder worden dus 2 manieren besproken waarop dit mooi en stijlvol gedaan kan worden.

Het vastleggen op film

Een van de manieren is dus het vastleggen van de uitvaart op film. Hierdoor kun je in detail zien hoe deze dag verliep, wie erbij waren, wat er allemaal werd gedaan en welke mensen een speach gaven over de pesoon voor de aanwezigen. Daarnaast kun je ook alle stemmen horen van mensen die er bij aanwezig waren en de hele sfeer nog een keer mee maken. Voor sommige mensen is dit juist niet fijn omdat ze het een kille en koude sfeer vinden, en voor de andere mensen is dit juist fijn omdat dit een van de laatste tastbare herinnering is aan de persoon.

Het maken van een memori

Het tweede ding dat gedaan kan worden is het maken van een memori. Een memori is een boek dat bij de uitvaart ligt waar mensen in op kunnen schrijven wat ze van de uitvaart vonden en dat ze jou en de ander nabestaanden veel sterkte toewensen. Dit kan erg veel steun bieden omdat je weet dat veel mensen met je meeleven.

Continue Reading