Is fysiotherapie de oplossing?

gezond advies fystiotherapie

Veel mensen kampen met lichamelijke klachten waar ze dag in en dag uit mee rondlopen. Fysiotherapie wordt al vaak aangeraden wanneer je klachten ervaart tijdens het bewegen. Misschien is fysiotherapie ook een oplossing voor u?

Wat is fysiotherapie?

Fysiotherapie is een behandelmethode die gefocust is op klachten aan je spieren, gewrichten, zenuwen en banden. Dit wordt ook gezien als het bewegingsapparaat van je lichaam. Wanneer je naar een fysiotherapeut gaat, wordt er eerst gekeken naar je lichaam. Elk lichaam is anders en ook elke klacht verschilt. Tijdens de eerste afspraak stelt de fysiotherapeut dus vast wat de blessure is, en daarna stelt die een behandelplan op. In het behandelplan staat een gezondheid advies van de fysiotherapeut. Dit is een plan waarin staat wat je wel en niet moet doen zodat de klacht wordt verholpen. Dit kan doormiddel van een aantal afspraken bij de fysiotherapeut waar je langs komt om te trainen. U krijgt dan een aantal oefeningen waardoor u langzamerhand de plek van de blessure traint waardoor het uiteindelijk weg gaat. Dit komt omdat je de spier weer aansterkt. Er zijn veel verschillende specialisaties in fysiotherapie. Wanneer je last hebt van bijvoorbeeld je rug, kan je terecht bij een specialist hiervoor.

Betrouwbaarheid

Het is belangrijk om een betrouwbare fysiotherapie te vinden die met respect omgaat met je lichaam. Je moet namelijk in alle rust kunnen herstellen. Wanneer er te hard wordt getraind of de oefeningen zijn te zwaar kan er overbelasting plaatsvinden. Dit kan er voor zorgen dat de blessure nog erger wordt en het herstelproces nog langer gaat duren. Om een betrouwbare fysiotherapeut te vinden zou je altijd kunnen vragen naar de certificaten van een fysiotherapeut. Fysiotherapeuten kunnen namelijk een aantal certificaten halen om hunzelf te verbeteren en dit is ook een aanduiding voor betrouwbaarheid. Wanneer een fysiotherapeut in het bezit is van diverse certificaten, kun je er van uit gaan dat het een professionele fysiotherapeut is die voorzichtig omgaat met uw lichaam. Fysiotherapie Glanerbrug is een goed voorbeeld van een betrouwbare fysiotherapie.

Continue Reading

Een uitvaart in Amsterdam verzorgen

Bent u onlangs een dierbare uit Amsterdam verloren? En is het aan u om de uitvaart in deze regio te regelen? Dan is het goed voor te stellen dat deze lastige taak veel van u vraagt. Zelf zit u waarschijnlijk midden in het rouwproces en dat maakt het ook niet veel makkelijker om het te regelen. Het is daarom helemaal geen slecht idee om hulp te vragen aan een uitvaartverzorging of uitvaartzorg zoals Meride. Zij bieden persoonlijke hulp en helpen u zo goed mogelijk om de uitvaart tot in de puntjes te verzorgen. Een samenwerking aangaan biedt veel voordelen, omdat u alle lastige taken uit handen kunt geven. Hierdoor kunt u zich focussen op de dingen die voor u belangrijk zijn en waar u anders waarschijnlijk niet aan toe zou komen.

Meride uitvaartverzorgers staan voor u klaar

Omdat Meride in heel Nederland actief is, zijn er ook tal van uitvaartverzorgers in de buurt van Amsterdam. Wanneer uw dierbare in deze regio heeft gewoond, is het goed voor te stellen dat hij of zij ook hier begraven of gecremeerd wil worden. Bent u zelf niet bekend in deze regio? Dan wordt het ook een stuk lastiger om hier een complete uitvaart te verzorgen. Gelukkig kan een Amsterdamse uitvaartzorg je te hulp schieten. Zij kennen de regio op hun duimpje en hebben veel contacten die zij kunnen raadplegen.

Waar moet ik zoal aan denken?

Weet u niet precies wat er allemaal komt kijken bij een uitvaart? Dan hoeft u zich daar ook niet druk om te maken. De uitvaartspecialisten van Meride zorgen ervoor dat overal aan wordt gedacht en dat geen detail wordt vergeten. U hoeft zich alleen te focussen op de taken die voor u van groot belang zijn. Al het andere kunt u overlaten aan de specialisten.

Gerelateerde afbeelding

Continue Reading

Vier eenvoudige manieren om jouw focus te vergroten

Wat lichamelijke oefeningen doen voordat je aan een belangrijke opdracht begint en van tevoren goed slapen (of een dutje doen wanneer je moe bent) kan je helpen om je focus te verbeteren. Er zijn nog verschillende andere manieren om je concentratie te vergroten.

Vaak hoor je intelligente mensen klagen over wat ‘hersenmist’ wordt genoemd. Een hersenmist is wanneer je hersenen vol zitten met veel dingen en je schijnbaar niet in staat bent om je afzonderlijk op elk item te focussen. Mensen met hersenmist vergeten gemakkelijk dingen, hebben moeite om nieuwe opdrachten te begrijpen en verliezen zelfs de focus wanneer ze taken uitvoeren, die ze normaal zonder na te denken doen. Wanneer je hersenen hiervan last hebben, ben je afgeleid en omdat je afgeleid bent, heb je problemen met het correct uitvoeren van de taken.

Dit gebrek aan focus kan leiden tot een verminderde productiviteit, sociale en werkgerelateerde problemen en omdat je hersenen niet optimaal functioneren tot verminderde hersenfuncties. Dus hoe los je dit gebrek aan concentratie op? Hier zijn enkele tips, die je kunnen helpen om de focus te vergroten:

  1. Pak een ​​pen en een stuk papier en noteer al je taken. Noteer vervolgens voor elke taak in je lijst wat je moet doen om het af te maken (bijvoorbeeld bel X, reserveer locatie Y, praat de teamleden bij). Werk de taken één voor één af en markeer ze allemaal op je lijst als je klaar bent. Het hebben van een schriftelijke lijst om te raadplegen, helpt je hersenen om gefocust te blijven. Uiteindelijk zullen je hersenen zichzelf opnieuw programmeren om taken op deze manier te voltooien zonder hieraan herinnerd te hoeven worden.

 

  1. Eet gezond. Jouw dieet kan de concentratie beïnvloeden. Onderzoeken hebben aangetoond dat wanneer je je vet- en suikerinnames verlaagt (tot minder dan gemiddeld of gemiddeld), je hersenen beter functioneren.

 

  1. Drink veel water. Uitdroging kan ervoor zorgen dat je hersenen traag gaan werken.

 

  1. Doe het kalm aan met alcoholische dranken. Klinisch is bewezen dat een overmatige alcoholinname schade aan de hersenen, de lever en de nieren kan veroorzaken.

Voor concentratiepillen om je focus te verhogen, bezoek de site van Blokpil.nl.

 

Eat, Salad, Cucumbers, Food, Tomatoes, Mixed, Water

Continue Reading

Concentratie verbetert geheugen – Kom in de stemming met de juiste ademhaling

In onze zoektocht naar het verbeteren van onze geheugen hebben we het belang van concentratie bekeken en de rol die het speelt in het succesvol opslaan van informatie. Concentratie is een bijzondere mindset die de mogelijkheid biedt om afleidingen te verminderen terwijl je je focust op gegevens die je in je geheugen wilt opnemen. Maar veel van ons kunnen niet simpelweg met hun vingers knippen om dan geconcentreerd te zijn. We hebben daarbij hulp nodig. Een van de trucs om je snel op het juiste spoor te zetten of om in de juiste stemming te komen voor concentratie is door middel van een ademhalingsoefening.

Adem langzaam en diep in waarbij je in gedachten tot vijf telt, stop en houd je adem in terwijl je weer tot vijf telt. Adem langzaam uit waarbij je nogmaals tot vijf telt, stop weer en houd je adem in voor weer vijf tellen. Start de cyclus en herhaal deze enkele malen. Je voelt een rustgevende stemming over je heen komen. De snelheid waarmee je inademt en uitademt mag je zelf bepalen en is afhankelijk van je fysieke conditie. Je krijgt hetzelfde rustgevende effect van het ontspannen van de geest voor betere concentratie met een snel of langzaam tellen. Experimenteer om te kijken wat het beste voor je werkt. Nu dat je wat ruis uit je geest hebt verwijderd met de ademhalingsoefening ben je gereed om jezelf helemaal in concentratie te brengen en je te focussen op de informatie die je in je geheugen wilt opslaan.

Wees je ervan bewust dat de ademhalingsoefening helpt bij het tot rust brengen van de actieve geest en deze kan altijd gebruikt worden als je meer concentratie nodig hebt, of dat nu voor geheugenplaatsing of andere dingen is. Je kunt de ademhalingsoefening overal en altijd oefenen omdat je geen speciale apparatuur nodig hebt om deze oefening uit te voeren. Oefening baart kunst en voordat je weet kun je snel in je concentratiemodus komen. Dit gaat je zeker helpen in het verbeteren van je geheugen. Een goede manier om je efficiëntie in de ademhalingsoefening te testen is om deze te oefenen op een drukke plek. Kijk hoeveel geluid je kan blokkeren terwijl jij je focust op je taak. Kijk hoe goed je de ruis uit je omgeving kunt reduceren of compleet kunt elimineren. Drukke restaurants zijn hiervoor uitstekende geschikt.

Als je brein in de stemming is om een taak uit te voeren en het ook zodanig reageert heb je een belangrijke stap gemaakt. Geeft niet op, zorg dat je zo vaak mogelijk in de juiste stemming geraakt en kijk hoe goed je je geheugen ontwikkeld door middel van goede concentratie. Dit zal je zeker zelfvertrouwen geven in het controleren van je geheugeninspanningen.

Woman, Happiness, Sunrise, Silhouette, Dress, Beach

Continue Reading

Drie Gemoedstoestanden

Mindfulness

Mijn gemoedstoestand is belangrijk voor mijn ervaring van het leven, daardoor is de gemoedstoestand die ik kies net zo belangrijk voor mijn ervaring van een ideaal leven. Zoals altijd heb ik drie keuzes:

1. Mindfulness is voorzichtig zijn.

Voorzichtigheid is een oplossing voor een problematisch leven.

Mindfulness is een oplossing voor het beheersen van al mijn problemen.

Mindfulness creëert een volle geest.

Een volle geest zit vol met oplossingen voor een potentieel problematisch leven.

Dit wordt uiteindelijk een probleem omdat, hoe meer ik mij richt op mijn problemen, des te meer problemen ik krijg, te meer oplossingen ik nodig heb en hoe mindfuller ik word.

Uiteindelijk zit mijn geest zo vol dat het moeilijk is om de beste keuze te herkennen.

Overladen door entropie is mijn geest niet langer vrij om zijn doel te bereiken.

Het doel van mijn geest is het weten in welke richting mijn pad leid om vrij van geest te zijn om mijn pad te volgen.

2. Mindlessness is een dualiteit van mindfulness.

Het is een gemoedstoestand waarin de geest minder dominant is door balans met lichaam & emotie.

Wanneer mijn bewustzijn in balans is met mijn onderbewuste geest en in evenwicht is met mijn super-bewuste geest, dan verbind ik mij met mijn innerlijke richting en kracht.

In isolatie en afzondering wordt mijn bewuste geest gebombardeerd door positieve & negatieve keuzes.

Te veel keuzes en ik heb mindfulness nodig om die effectief te managen.

De chaos van te veel keuzes creëert de uitdaging van de kans op falen.

Mindlessness maakt helderder denken mogelijk.

Het geeft de keuze om een achteloze idioot te zijn of een achteloos genie.

Mijn genie toont zich wanneer ik minder geest gebruik en meer hart.

3. Mindfreeness is niet het vrij zijn van de geest.

Het gaat om minder slaaf te zijn van de geest.

Mindfreeness is het vrij zijn van de dualiteit van mindlessness & mindfulness.

Het is het vrij maken van de geest van het keuzeproces door het overwinnen van de dualiteit die keuze toestaat.

Wanneer mijn keus een proces wordt is het niet langer vrij, maar een slaaf van het keuze proces.

Keuzevrijheid maakt het mogelijk om vrij te kiezen of de vrijheid om een slaaf van mijn keuzes te zijn.

Kiezen voor mindfreeness is het accepteren van waar mijn keuze op valt.

Mindfree zijn is de toegang tot Acceptatie.

Continue Reading

Hou er een herinnering aan over!

De uitvaart is vaak een dag waar we niet aan terug willen denken. Het wrijft er namelijk vaak in dat de persoon er niet meer is. Toch is het voor veel mensen fijn om toch de uitvaart terug te kunnen zien of er een herinnering aan te hebben. Het is namelijk toch de laatste herdenking aan de overleden persoon. Hier hebben jij en de andere nabestaanden geprobeerd om een mooi laatste afscheid te creëren voor jullie zelf en natuurlijk de andere nabestaanden. Ook kun je op een andere manier herinneringen creëren van de uitvaart.

Maak een memori

Een memori is een soort van boek waar alle mensen die op de uitvaart iets kunnen zetten voor de directe nabestaanden. Hierbij kun je dan bijvoorbeeld denken aan dat mensen jullie condoleren of dat ze jullie sterkte wensen in deze moeilijke tijd. Het is namelijk voor sommige mensen erg fijn om te zien welke mensen er nog wel voor ze zijn en welke mensen achter ze staan in deze moeilijke tijd.

Twee verschillende soorten

Als eerste kun je een memori maken in de vorm van een boek. Hierbij kun je denken aan dat er bij de uitgang van de uitvaart een boek ligt waar je persoonlijk iets in kunt zetten. Ook kun je, via bijvoorbeeld de digitale rouwkaart, een link meesturen waar mensen online hun berichtje achter kunnen laten voor de directe nabestaanden. Het is dus maar net wat jullie als familie en nabestaanden fijner vinden. Overleg dit dan alleen wel met de uitvaartorganisatie!

Continue Reading

Een herinnering aan de uitvaart

De uitvaart van een dierbaar persoon die dicht bij je stond is nooit leuk om mee te maken. Toch is het wel iets wat je wilt herinneren omdat dit het laatste moment is waarbij jij deze persoon in je herinnering hebt. Het herinneren van de uitvaart kan op verschillende manieren gebeuren, maar het is voornamelijk belangrijk dat het mooi gebeurt. Je wilt namelijk wel goed en mooi kunnen zien hoe deze dag verliep en wat mensen er van vonden. Hieronder worden dus 2 manieren besproken waarop dit mooi en stijlvol gedaan kan worden.

Het vastleggen op film

Een van de manieren is dus het vastleggen van de uitvaart op film. Hierdoor kun je in detail zien hoe deze dag verliep, wie erbij waren, wat er allemaal werd gedaan en welke mensen een speach gaven over de pesoon voor de aanwezigen. Daarnaast kun je ook alle stemmen horen van mensen die er bij aanwezig waren en de hele sfeer nog een keer mee maken. Voor sommige mensen is dit juist niet fijn omdat ze het een kille en koude sfeer vinden, en voor de andere mensen is dit juist fijn omdat dit een van de laatste tastbare herinnering is aan de persoon.

Het maken van een memori

Het tweede ding dat gedaan kan worden is het maken van een memori. Een memori is een boek dat bij de uitvaart ligt waar mensen in op kunnen schrijven wat ze van de uitvaart vonden en dat ze jou en de ander nabestaanden veel sterkte toewensen. Dit kan erg veel steun bieden omdat je weet dat veel mensen met je meeleven.

Continue Reading

Je eerste afspraakjes herleven

De eerste date herleven. Dit is een voorbeeld van je herinneringen herleven als bijvoorbeeld je man of vrouw zo ver is met dementie dat hij of zij niet meer alles kan herinneren. Hierdoor zie je vaak dat de persoon even weer helemaal opleeft in de laatste dagen van zijn of haar leven. De personen die het dichts bijstaan zouden namelijk op een goede manier afscheid kunnen nemen. En dan is dit een goed voorbeeld van afscheid nemen en alles even voor de laatste keer herleven. Daarnaast moet je wel nadenken over het regelen van de uitvaart. 

Welke organisatie is geschikt ?

Er zijn veel verschillende uitvaartorganisaties die jou zouden kunnen helpen met het regelen van de uitvaart van je overleden dierbare. Het kan natuurlijk zo zijn dat er al een uitvaartorganisatie is ingelicht en geregeld. Hierdoor hoef jij je daar niet meer mee bezig te houden. Het ie dan natuurlijk wel van belang om met hun te overleggen wat jullie willen dat er geregeld moet worden voor de uitvaart. Je kunt er namelijk ook voor kiezen om zelf de uitvaart te regelen. Dit is alleen wel een zware taak voor deze moeilijke periode. Overleg dit daarom goed met alle nabestaanden. 

Hulp van de organisatie

Naast dat de uitvaartorganisatie jou kan helpen met het regelen van de uitvaart kunnen zij ook een steun zijn voor jou en de nabestaanden. Het namelijk van belang om in deze moeilijke veel te praten over je gevoel en over de dingen waar jij last van hebt. De medewerkers zijn er namelijk om jou zo zorgeloos mogelijk door deze periode heen te laten komen. 

Continue Reading

Voordelige pannen koop je alleen bij Sola fabriekswinkel

Voor-en-Nadelen

Keramische pannen kunnen wel warm worden tot maximaal 450 graden, hierdoor is deze keramische pan zeer duurzaam en heel goed voor het milieu. Als een pan geeft teflon laag bevat, is de kans groot dat er giftige stoffen vrij kunnen komen. Zorg er dus voor dat als je een pan koopt, de pan een teflon laag heeft. Pannen zijn niet makkelijk schoon te maken als het een gladde laag heeft. Een pan met een teflon laag heeft een gladde laag, hierdoor is het makkelijker schoon te maken. De productie van deze pan is zeer duurzaam, dit komt omdat het proces minder schadelijk is voor het milieu.

Keramische pannen

De nadelen van keramische pannen zijn dat er snel krasjes op de pan komen. Dit kan leiden tot het niet gebruiken van de pan. Ook is deze pan zwaar. Wees dus voorbereid als je een keramische pan op een gasplaat legt.  Zoals je hierboven leest kunnen keramische pannen maximaal op 450 graden verwarmd worden. Zorg er dus voor dat je niet meer dan deze limiet gebruik maakt. Let dus op alle details voordat je een keramische pan koopt. 1 van de belangrijkste detail is het keurmerk. Het keurmerk geeft je een garantie dat het pan gecontroleerd en getest is.

Keukenpannen

Welke pan vind jij het fijnst om te gebruiken. Dagelijks koken de vrouwen thuis. Als vrouw zijnde ben jij het verantwoordelijke voor de eet gerechten. Zij bereiden de ontbijt, lunch en het avondeten. Je hebt veel soorten gerecht die je kunt klaarmaken voor het avondeten. Kookpannen zijn de pannen die het vaakst gebruikt worden. Wist je dat de meeste kookpannen van edelstaal gemaakt worden? Edelstaal is een materiaal die heel erg stevig is. Heb je geen tijd om te winkelen en wil wat voor je keuken bestellen? Doe dan je bestelling bij Sola.

Continue Reading

Wijnkelder inrichting door eurocave

Uit eten

Ga jij met vrienden weleens uit eten? Zo ja waar gaan jullie dan uiteten. Wat voor een restaurant kiezen jullie uit? Een fastfood restaurant of liever een luxe restaurant met een vijf gangen menu. Bij een fastfood restaurant houdt je het makkelijk bij een cola of Fanta. In een luxe restaurant wordt dit ook aangeboden. Naast frisdranken, vind je ook alcoholische dranken in een luxe restaurant. De beroemde alcoholische drank dat in een luxe restaurant wordt gedronken is de wijn. In een luxe restaurant wordt dit op een speciale manier geserveerd. Het is gezellig als je met je vrienden met een glaasje wijn voor de open haard zit.

Wijnproeven 

Een bekende plek waar je wijn kunt proeven, wordt de wijnproeverij genoemd. Wijnproeverijen die bekend zijn, houden vaak een evenement. De bedoeling van deze evenement is dat wijnliefhebbers contacten maken en flessen wijnkopen van de wijnproeverij. Met zo’n evenement wordt er niet alleen wijn gedronken er wordt namelijk ook gegeten. Naast een glaasje wijn smaakt kaas / worst / olijven / borrelnootjes lekker. Wijn is niet zomaar een alcoholische drank die je opdrinkt. Echte wijnliefhebbers weten de reden hiervan. Wijn drink je pas op als je de smaak en de geur door hebt van de flessen wijn.

Wijn flessen bewaren

Heb je een grote kelder in huis? En ben je opzoek naar een wijnkelder? Dan is eurocave de juiste bedrijf waar je terecht kunt. Deze bedrijf is gespecialiseerd in het bedenken en uitvoeren van wijninrichtingen. Het wordt speciaal luxe ingericht naar jou wensen en behoeften. Je kunt tijdens de bespreking van de brochure ook een 3d tekening aanvragen. Wijninrichtingen zijn niet alleen voor een huis bedoeld, je kunt het ook in een wijnproeverij laten inrichten. Voor meer informatie raad ik je aan om de website te raadplegen. Op de website vind je veel informatie waar je opzoek naar bent.

Continue Reading